Często patrzysz w niebo? Chcesz latać ale nie wiesz jak zacząć? To dział dla Ciebie! Latanie jest naprawdę łatwe :)

CO TRZEBA ZROBIĆ ABY ZOSTAC PILOTEM PARALOTNI
ILE TRZEBA SIE UCZYĆ?
W Polsce przepisy wymagają aby całe szkolenie składało się z dwóch etapów. Komplet niezbędnych do licencji szkoleń trwa u nas 5 dni ładnej pogody :)
* Etap I tzw loty niskie polega na nauce stawiania i panowania nad paralotnią, nauce startów i lądowań, pierwszych bardzo niskich lotach. Podczas tego etapu wykonanych zostanie 20 lotów. Etap I trwa około 2-3dni
*Etap II tzw loty wysokie polega na wykonaniu 10 lotów wysokich co najmniej 200m i utrwaleniu sobie wszystkich zasad z etapu I. Lot wysoki to lot znacznie dłuższy czasowo więc pozwala powtarzalność ćwiczeń podczas jednego lotu. Po etapie drugim otrzymuje sie komplet dokumentów o ukończonym kursie, który pozwala na podejście do egzaminu na licencję pilota paralotni. Po zdaniu takiej licencji (dodam że to czysta formalność) można już latać samodzielnie. Ten etap trwa od 2 do 3 dni
JAK WYGLĄDA DZIEŃ SZKOLENIA?
Szkolenie odbywa się w godzinach wczesno rannych oraz druga tura bardzo późnym popołudniem. Wynika to z konieczności zapewnienia odpowiednich, spokojnych warunków pogodowych a jak wiadomo najsłabiej wieje rano i wieczorem. Czyli można założyć, że pomiędzy zajęciami praktycznie cały dzień jest wolny i do dyspozycji na inne zainteresowania.
GDZIE?
Kursy odbywają się metoda stacjonarną przede wszystkim w Borsku gdzie olbrzymie lotnisko bez żadnych przeszkód terenowych typu np drzewa pozwala na bezpieczne i bezstresowe przeprowadzenie szkolenia. Na lotnisku jako firma jesteśmy praktycznie cały sezon i ten fakt, nam jako instruktorom, pozwala także w sposób bardzo elastyczny podejść do możliwości czasowych kursantów.
Oprócz tego, jeśli odpowiednia pogoda pozwala to część kursu odbywa się także na klifach nadmorskich, gdzie jedziemy razem jako grupa.
JAK SIĘ NALEŻY PRZYGOTOWAĆ DO SZKOLENIA?
Przygotować się należy przede wszystkim w dobry humor :). Oraz ubiór sportowy nie krępujący ruchów, kurtka przeciwwiatrowa oraz buty za kostkę.  Wg przepisów lotniczych w Polsce do uprawiania paralotniarstwa nie są potrzebne żadne badania lekarskie. Od szkoły otrzymacie kask, system łączności, i cały potrzebny sprzęt. Szkolimy na najnowszym sprzęcie firmy Advance. Są to parolotnie szkolne Advance Alpha7 oraz uprzęże Success5. Sprzęt jest wymieniany praktycznie co roku na nowy.
JAK ZACZĄĆ? JAK SIE ZAPISAĆ?
Po pierwsze wybierz najbardziej odpowiadający Ci termin. Wpłać zadatek (kliknij tutaj aby wpłacić) i napisz do nas maila lub zadzwoń podając jaki termin wybrałeś. To gwarancja, że miejsce w wybranym przez Ciebie terminie jest Twoje :)
Jeśli potrzebujesz noclegu dla siebie i swojej rodziny to chętnie pomożemy w miarę możliwości. Borsk i okolice zapewniają dużą bazę noclegową, to bardzo aktywny turystycznie region, więc każdy znajdzie coś dla siebie.
KURS PODST. DO LICENCJI - ETAP I
W Polsce przepisy wymagają aby całe szkolenie składało się z dwóch etapów.
* Etap I tzw loty niskie polega na nauce stawiania i panowania nad paralotnią, nauce startów i lądowań, pierwszych kilku bardzo niskich lotach na wys 2-5m aby nauczyć sie startów i lądowań a następnie 20 lotów wyższych na wysokość 50-150m aby utrwalić starty i lądowania, nauczyć sie skrętów oraz lądowania w wyznaczonym obszarze 100x100m. Oczywiście do tego dochodzi nauka teorii związanej z budową paralotni, podstaw meteorologii oraz fizyki lotu itp
Etap pierwszy kosztuje 2190zł. W cenie jest wliczony:
- kurs etapu I
- kurs uprawnienia dodatkowego H (hole)
- koszt 20 holi na wyciągarce stacjonarnej
- nauka teorii związanej z budową paralotni, podstaw meteorologii i nawigacji, stanów niebezpiecznych, fizyki lotu itp
Aby zarezerwować miejsce w wybranym terminie należy wpłacić przynajmniej zaliczkę  w wysokości 500zł klikając TUTAJ
KURS PODSTAWOWY DO LICENCJI - ETAP II
Etap II tzw loty wysokie polega na wykonaniu 10 lotów wysokich co najmniej 250m i utrwaleniu sobie wszystkich zasad z etapu I. Lot wysoki jest znacznie dłuższy czasowo więc pozwala powtarzalność ćwiczeń podczas jednego lotu. Lądowanie odbywa sie w wyznaczonym obszarze 60x60m. Po etapie drugim kursant otrzymuje komplet dokumentów o ukończonym kursie, który pozwala na podejście do egzaminu na licencję pilota paralotni. Po zdaniu takiej licencji (dodam, że to czysta formalność) można już latać samodzielnie
Etap II kosztuje 1700zł. W cenie wliczony jest:
- kurs etapu II
- koszt holi na wyciągarce stacjonarnej na wysokość min. 200m
- dalsza nauka teorii związanej z podstawą meteorologii oraz fizyką lotu, toria związana z przelotami, lotami termicznymi i żaglowymi itp
Co nie nie jest wliczone w cenę kursu?
-Wyżywienie, noclegi (tutaj w miarę możliwości pomagamy z zakwaterowaniem)
- dodatkowe hole bardzo wysokie 450-700m (te są na specjalne życzenie dodatkowo płatne 30zł/hol) na wyciągarce samochodowej tzw "malinka"
Aby zarezerwować miejsce na wybrany termin należy przynajmniej wpłacić zaliczkę klikając TUTAJ
TERMINY sezon 2023
TERMINARZ 2022

Aby zarezerwować sobie termin należy przysłać mailowo zgłoszenie z wybrana datą oraz  wpłacić zaliczkę

W bieżącym sezonie będziemy organizowali szkolenia metoda stacjonarną w Borsku.  Szkolenia w Borsku rozpoczynamy wg poniższego terminarza.

 

ETAP LOTY TERMICZNE

III ETAP Loty termiczne i nauka przelotów

3 etap to już całkiem co innego niż kurs podstawowy, no i oczywiście inne latanie :)
Ten rodzaj kursu organizujemy dla osób, które ukończyły szkolenie podstawowe, zarówno tych,
którzy są jeszcze przed egzaminem jak i tych którzy mają już licencję.
To szkolenie można połączyć ze szkoleniem H jeśli nie posiadasz jeszcze takiego przeszkolenia.

Szkolenie etap III, szkolenie termiczne cena 1.400zł. W cenie zawarte jest szkolenie:

praktyczne
- loty wysokie z wykorzystaniem termiki do utrzymania się w powietrzu
- praktyczne wykorzystanie termiki zbudowanej i naniesionej
teoretyczne
- teoria przelotu, teoria budowania chmur i wykorzystania tego zjawiska,
- teoria wykorzystywania prądów wznoszących,
- omówienie zjawisk niebezpiecznych, - omówienie i nauka stref lotniczych itp
- ocena map pogodowych oraz nauka ich odczytywania pod kątem wykonania lotu,
- niezbędny sprzęt nieodpłatnie pożyczamy na czas szkolenia
SZKOLENIE DO LOTÓW HOLOWANYCH

Kursy odbywają się metoda stacjonarną przede wszystkim w Borsku gdzie olbrzymie lotnisko bez żadnych przeszkód terenowych typu np drzewa pozwala na bezpieczne i bezstresowe przeprowadzenie szkolenia

- Szkolenie na hol (uprawnienia H) to minimum 10 holi szkolnych. Koszt szkolenia to 650zł

- Po ukończeniu szkolenia otrzymasz stosowny dokument honorowany na innych lotniskach

UWAGA W cenie szkolenia nie jest zawarty koszt holi - koszt dodatkowy 30zł/hol płatny firmom zewnętrznym holującym na lotnisku

SZKOLENIE DO UPRAWNIEŃ PILOTA TANDEMU

Wymagania jakie musi spełnić pilot aby móc przystapić do szkolenia

Aby przystąpić do szkolenia na to uprawnienie należy spełniać wymagania:
- posiadać uprawnienie podstawowe PG, PPG lub PPGG oraz min 50 godzin nalotu
- posiadac wykupione obezpieczenie OC z rozszerzeniem na loty z pasażerami
- posiadać badania lotniczo-lekarskie, w osobnej wiadomości chętnym podamy jak je zdobyc w Trójmieście

Co jest zawarte w szkolni TANDEM

Szkolenie to 4 godziny teorii, 4 godziny praktyk naziemnych (starty klasykiem i alpejką, przygotowanie sprzetu i pasazera itp) oraz 10 lotów tandemowych, podczas których przetrenujemy wiele różnych sytuacji jakie moga sie zdarzyć podczas lotu tandemem.

Koszt szkolenia

Szkolenie kosztuje 1700zł na własnym sprzęcie lub 2500zł na naszym sprzęcie. Sprzęt własny musi posiadać ważna kartę paralotni oraz spadochronu zapasowego.
GDZIE?
Szkolenie odbywa się w Borsku. Trwa na ogół 2-3 dni.
Szkolenie prowadzić będą instruktorzy o nalocie w lotach tandemowych liczonym w tysiącach godzin.
Po szkoleniu pilot otrzymuje komplet dokumentów do przystąpienia do egzaminu państwowego.
JAK ZACZĄĆ? JAK SIE ZAPISAĆ?
Rezerwacja miejsca polega na wpłaceniu zaliczki za kurs w wysokości 400zł. Wpłaty można dokonać klikając (tutaj) a po wpłacie napisz do nas maila lub zadzwoń podając jaki termin wybrałeś. To gwarancja, że miejsce w wybranym przez Ciebie terminie jest Twoje :)
Jeśli potrzebujesz noclegu dla siebie i swojej rodziny to chętnie pomożemy w miarę możliwości. Borsk i okolice zapewniają dużą bazę noclegową, to bardzo aktywny turystycznie region, więc każdy znajdzie coś dla siebie.
CO ROKU NA WIOSNE I JESIEŃ ORGANIZUJEMY KILKA WYJAZDÓW III ETAPU

CO roku organizujemy kilka wyjazdów w najlepsze pod względem warunków do latania miejsca w Europie

Plan na ten rok

MOTOPARALOTNIE
SZKOLENIA DLA PILOTÓW MOTOPARALOTNI ORAZ NA TRAJKI
SZKOLENIE PPG (MOTOPARALOTNIA)

 

Szkolimy na napędach Nirvana oraz  paralotniach do latania napędowego Dudek

Realizujemy szkolenia do uzyskania ŚK Pilota paralotni z napedem PPG. Szkolenie to wymaga wg programu ULC zrobienie minimum I etapu szkolenia PG a drugi etap może odbywać sie jako nauka do uprawnień PPG.

Szkolenie prowadzimy w Borsku oraz innych trójmiejskich startowiskach

II etap, silnikowy, prowadzimy na sprzęcie szkolnym lub sprzęcie pilota-ucznia. Zgodnie z aktualnymi przepisami sprzęt musi posiadać dokument Poświadczenie Zdatności do Lotu.
Koszt tego szkolenie to:

-2300zł jako etap II  na kompletnym sprzęcie kursanta lub

-3600 zł na sprzęcie szkoły

SZKOLENIE PPGG (WÓZKI, PARAPLAN I TRAJKI)

Szkolimy na napędach Nirvana oraz  paralotniach do latania napędowego Dudek

Pomimo, że przepisy pozwalają na przeprowadzenie tego szkolenia od "zera" na trajce, to tak jak przy szkoleniu ppg, zalecamy I etap szkolenie pilota paralotni (bez silnika) i dopiero szkolenie na trajkę. To bardzo pomaga w nauce latania, wyczuciu skrzydła, jego opanowaniu.
Niemniej jednak przepisy pozwalają więc jest możliwe przeprowadzenie tego szkolenia od tzw początku tylko na trajce (wózku z silnikiem)

II etap, silnikowy, czy też całościowe szkolenie prowadzimy na sprzęcie ucznia lub szkoły. Zgodnie z aktualnymi przepisami sprzęt musi posiadać dokument Poświadczenie Zdatności do Lotu. Szkoła posiada certyfikowane trajki zarówno jedno jak i dwuosobowe.
Koszt szkolenia od początku to 4600zł na sprzęcie ucznia lub 6900zł na sprzęcie szkoły

SZKOLENIE DO UPRAWNIEŃ PILOTA TANDEMU

<div dir="auto">Szkolenie polega na nauce latania klifowego na klifach nadmorskich oraz wiślanych.</div><div dir="auto">W programie:</div><div dir="auto">-teoria z prawa drogi</div><div dir="auto">-teoria latania żaglowego,</div><div dir="auto">-nauka oceny prognoz pogody,</div><div dir="auto">-pomoc w nauce alpejki</div><div dir="auto">-zajęcia praktyczne w lataniu żaglowym</div><div dir="auto">-nauka startów i lądowań na klifie</div><div dir="auto">- omówienie znanych klifów, startowisk i lądowisk</div>
<div dir="auto">Szkolenie składa się z 7 sesji. Jedna sesja to dzień latania na klifach.</div>
<div dir="auto">Zajęcia odbywają się gdy jest odpowiednia pogoda do latów na klifach</div>
<div dir="auto">Koszt szkolenia to 800zł.</div><div dir="auto">Zapłacić można poprzez link</div><div dir="auto"><a class="oajrlxb2 g5ia77u1 qu0x051f esr5mh6w e9989ue4 r7d6kgcz rq0escxv nhd2j8a9 nc684nl6 p7hjln8o kvgmc6g5 cxmmr5t8 oygrvhab hcukyx3x jb3vyjys rz4wbd8a qt6c0cv9 a8nywdso i1ao9s8h esuyzwwr f1sip0of lzcic4wl gpro0wi8 py34i1dx" role="link" href="https://ssl.dotpay.pl/t2/?pid=4zmbq5yfqw344d78m1b6vrj6oe5yms3e&fbclid=IwAR0AjLFVmsloYVmGk5TekSiGlgUt6CmGyoRvlhf8mRnHBWIMb0Oif-Lkca0" target="_blank" rel="nofollow noopener" data-mce-href="https://ssl.dotpay.pl/t2/?pid=4zmbq5yfqw344d78m1b6vrj6oe5yms3e&fbclid=IwAR0AjLFVmsloYVmGk5TekSiGlgUt6CmGyoRvlhf8mRnHBWIMb0Oif-Lkca0" data-mce-tabindex="0">https://ssl.dotpay.pl/t2/?pid=4zmbq5yfqw344d78m1b6vrj6oe5yms3e</a></div>

SZKOLENIE OPERATORA RADIA LOTNICZEGO
SZKOLENIE DO UPRAWNIEŃ OPERATORA RADIA LOTNICZEGO

Od 2022 roku ULC wraz LKE udostępnił częstotliwość radiową lotnicza do korzystania dla paralotni, motoparalotni, szybowców oraz innych statków powietrznych. Częstotliwość jest na kanale 122.165 w północnej części kraju i służy korespondencji powietrze/powietrze. Tak więc możemy legalnie rozmawiać na tym kanale. Oczywiście jeśli mamy uprawnienia na radio lotnicze. Dlatego to szkolenie.

Uprawnienia dają również możliwość legalnie rozmawiać z lotniskami, z FISem i innymi strefami. Również z wieżą np. w Oksywiu, aby nas szanowali przy lotach w Orłowie. Rozpoczynamy szkolenia online teorie 3 godziny, a następnie umawiamy się na praktykę, czyli symulator rozmów korespondencji językiem lotniczym w Borsku.

 

Częstotliwości w pozostałych częściach Polski:

TOP