SZKOLENIA

Często patrzysz w niebo? Chcesz latać ale nie wiesz jak zacząć? To dział dla Ciebie! Latanie jest naprawdę łatwe :)

CO TRZEBA ZROBIĆ ABY ZOSTAC PILOTEM PARALOTNI
ILE TRZEBA SIE UCZYĆ?
W Polsce przepisy wymagają aby całe szkolenie składało się z dwóch etapów.
* Etap I tzw loty niskie polega na nauce stawiania i panawania nad paralotnią, nauce startów i lądowań, pierwszych bardzo niskich lotach. Podczas tego etapu wykonanych zostanie 20 lotów. Etap I trwa około 5-7dni
*Etap II tzw loty wysokie polega na wykonaniu 10 lotów wysokich co najmniej 200m i utrwaleniu sobie wszystkich zasad z etapu I. Lot wysoki to lot znacznie dłuższy czasowo więc pozwala powtarzalnośc ćwiczeń podczas jednego lotu. Po etapie drugim otrzymuje sie komplet dokumentów o ukończonym kursie, który pozwala na podejście do egzaminu na licencję pilota paralotni. Po zdaniu takiej licencji (dodam że to czysta formalność) można juz latać samodzielnie. Ten etap trwa od 3 do 5,6 dni
JAK WYGLĄDA DZIEŃ SZKOLENIA?
Szkolenie odbywa się w godzinach wczesno rannych oraz druga tura bardzo późnym popołudniem. Wynika to z konieczności zapewnienia odpowiednich, spokojnych warunków pogodowych a jak wiadomo najsłabiej wieje rano i wieczorem. Czyli można założyć, że pomiędzy zajęciami praktycznie cały dzień jest wolny i do dyspozycji na inne zainteresowania.
GDZIE?
Kursy odbywają się metoda stacjonarną przede wszystkim w Borsku gdzie olbrzymie lotnisko bez żadnych przeszkód terenowych typu np drzewa pozwala na bezpieczne i bezstresowe przeprowadzenie szkolenia. Na lotnisku jako firma jesteśmy praktycznie cały sezon i ten fakt, nam jako instruktorom, pozwala także w sposób bardzo elestyczny podejść do możliwości czasowych kursantów.
Oprócz tego, jeśli odpowiednia pogoda pozwala to część kursu odbywa się także na klifach nadmorskich, gdzie jedziemy razem jako grupa.
JAK SIĘ NALEŻY PRZYGOTOWAĆ DO SZKOLENIA?
Przygotowac sie należy przede wszystkim w dobry humor :). Oraz ubiór sportowy nie krępujący ruchów, kurtka przeciwwiatrowa oraz buty za kostkę.  Wg przepisów lotniczych w Polsce do uprawiania paralotniarstwa nie są potrzebne żadne badania lekarskie. Od szkoły otrzymacie kask, system łączności, i cały potrzebny sprzęt. Szkolimy na najnowszym sprzęcie firmy Advance. Są to parolotnie szkolne Advance Alpha6 oraz uprzęże Success4. Sprzęt jest wymieniany praktycznie co roku na nowy.
JAK ZACZĄĆ? JAK SIE ZAPISAĆ?
Po pierwsze wybierz najbardziej odpowiadający Ci termin. Wpłać zadatek (kliknij tutaj aby wpłacić) i napisz do nas maila lub zadzwoń podając jaki termin wybrałeś. To gwarancja, że miejsce w wybranym przez Ciebie terminie jest Twoje :)
Jeśli potrzebujesz noclegu dla siebie i swojej rodziny to chętnie pomożemy w miarę możliwości. Borsk i okolice zapewniają dużą bazę noclegową, to bardzo aktywny turystycznie region, więc każdy znajdzie coś dla siebie.
KURS PODST. DO LICENCJI - ETAP I
W Polsce przepisy wymagają aby całe szkolenie składało się z dwóch etapów.
* Etap I tzw loty niskie polega na nauce stawiania i panawania nad paralotnią, nauce startów i lądowań, pierwszych bardzo niskich lotach na wys 2-5m aby nauczyc sie startów i lądowań a następnie 20 lotów wyższych na wysokośc 50-150m aby utrwalić starty i lądowania, nauczyć sie skrętów oraz lądowania w wyznaczonym obszarze 100x100m. Oczywiście do tego dochodzi nauka teorii związanej z budową paralotni, podstaw meteorologii oraz fizyki lotu itp
Etap pierwszy kosztuje 1250zł. W cenie jest wliczony:
- kurs etapu I
- kurs uprawnienia dodatkowego H (hole)
- lot tandemowy z instruktorem na wysokość 500-700m
- koszt 20 holi na wyciągarce stacjonarnej
- nauka teorii związanej z budową paralotni, podstaw meteorologii i nawigacji, stanów niebezbiecznych, fizyki lotu itp
Aby zarezerwować miejsce w wybranym terminie należy wpłacić przynajmniej zaliczkę  w wysokości 400zł klikając TUTAJ
KURS PODSTAWOWY DO LICENCJI - ETAP II
Etap II tzw loty wysokie polega na wykonaniu 10 lotów wysokich co najmniej 250m i utrwaleniu sobie wszystkich zasad z etapu I. Lot wysoki jest znacznie dłuższy czasowo więc pozwala powtarzalność ćwiczeń podczas jednego lotu. Lądowanie odbywa sie w wyznaczonym obszarze 60x60m. Po etapie drugim kursant otrzymuje komplet dokumentów o ukończonym kursie, który pozwala na podejście do egzaminu na licencję pilota paralotni. Po zdaniu takiej licencji (dodam, że to czysta formalność) można już latać samodzielnie
Etap II kosztuje 1200zł. W cenie wliczony jest:
- kurs etapu II
- koszt holi na wyciągarce stacjonarnej na wysokość min. 200m
- dalsza nauka teorii związanej z podstawą meteorologii oraz fizyką lotu, toria związana z przelotami, lotami termicznymi i żaglowymi itp
Co nie nie jest wliczone w cenę kursu?
-Wyżywienie, noclegi (tutaj w miarę możliwości pomagamy z zakwaterowaniem)
- dodatkowe hole bardzo wysokie 450-700m (te są na specjalne życzenie dodatkowo płatne 20zł/hol) na wyciągarce samochodowej tzw "malinka"
Aby zarezerwować miejsce na wybrany termin należy przynajmniej wpłacić zaliczkę klikając TUTAJ
TERMINY sezon 2017
TERMINY SZKOLEŃ W 2017
TERMINARZ 2017

Aby zarezerwować sobie termin należy wpłacić zaliczkę i przysłać mailowo zgłoszenie z podanym terminem

W sezonie 2018 będziemy organizowali szkolenia metoda stacjonarną w Borsku. Szkolenia w Borsku zaczynamy w każdą sobotę w godzinach rannych. Poniżej przedstawiamy

KWIECIEŃ

  1. 4-14 kwietnia sesja wyjazdowa do Normy, Bassano lub Lijak
  2. reszta dni miesiaca przeznaczona na szkolenia stacjonarne w Borsku I i II etap oraz inne szkolenia

MAJ:

  1. 28.kwietnia- 05 maja Rozpoczęcie sezonu w Borsku Szkolenie wszystkich etapów
  2. cały maj szkolimy w Borsku oraz na klifach nadmorskich

CZERWIEC, LIPIEC, SIERPIEŃ

  1. Każdy weekend od piątku/soboty rozpoczęcia kursów w Borsku (I, II etap. III etap loty termiczne i H)
  2. Minimum dwie sesje wyjazdowe w Alpy dla II i III etapu. Ustalenia indywidualne w zależności od pogody

WRZESIEŃ

  1. koniec sierpnia do 09września - Szkolenie wyjazdowe Słowenia etap 2 i 3 (Lijak, Tolmin) lub Włochy (Bassano del Grappa)
  2. 09-14 września Szkolenie I i II etap (15-16 września dni rezerwowe)
  3. 21-28 wrzesień - Szkolenie wyjazdowe etap 2 i 3 Włochy (Norma) lub Hiszpania (Algodonales)
  4. reszta dni miesiaca przeznaczona na szkolenia stacjonarne w Borsku I i II etap oraz inne szkolenia

PAŹDZIERNIK

  1.  17-28 października - Szkolenie wyjazdowe etap 2 i 3 Włochy (Norma, Bassano) lub Hiszpania
  2. reszta dni miesiaca przeznaczona na szkolenia stacjonarne w Borsku I i II etap oraz inne szkolenia jesli pogoda pozwoli :)
KURS etap III- Loty termiczne
SPRAWDŹ CO OFERUJEMY NA ETAPIE III
ETAP III - LOTY TERMICZNE I ŻAGLOWE

III ETAP Loty termiczne i żaglowe

3 etap to już całkiem co innego niz kurs podstawowy, no i oczywiście inne latanie :)
Ten rodzaj kursu organizujemy dla osób, które ukończyły szkolenie podstawowe, zarówno tych,
którzy są jeszcze przed egzaminem jak i tych którzy mają już licencję.
To szkolenie można połączyć ze szkoleniem H jeśli nie posiadasz jeszcze takiego przeszkolenia.

Szkolenie etap III, szkolenie termiczne cena 900zł. W cenie zawarte jest szkolenie:

praktyczne
- loty wysokie z wykorzystaniem termiki do utrzymania się w powietrzu
- praktyczne wykorzystanie termiki zbudowanej i naniesionej
teoretyczne
- teoria przelotu, teoria bydowania chmur i wykorzystania tego zjawiska,
- teoria i praktyka wykorzystywania pradów wznoszących przy lotach żaglowych,
- omówienie zjawisk niebezpiecznych, - omówienie i nauka stref lotniczych itp
- ocena map pogodowych oraz nauka ich odczytywania pod kątem wykonania lotu,
- niezbędny sprzęt niodpłatnie pożyczamy na czas szkolenia
SZKOLENIE DO LOTÓW HOLOWANYCH

Kursy odbywają się metoda stacjonarną przede wszystkim w Borsku gdzie olbrzymie lotnisko bez żadnych przeszkód terenowych typu np drzewa pozwala na bezpieczne i bezstresowe przeprowadzenie szkolenia

- Szkolenie na hol (uprawnienia H) to minimum 10 holi szkolnych. Koszt szkolenia to 450zł

- Po ukończeniu szkolenia otrzymasz stosowny dokument honorowany na innych lotniskach

UWAGA W cenie szkolenia nie jest zawarty koszt holi - koszt dodatkowy 20zł/hol płatny firmom zewnętrznym holującym na lotnisku

SZKOLENIE DO UPRAWNIEŃ PILOTA TANDEMU

Wymagania jakie musi spełnić pilot aby móc przystapić do szkolenia

Aby przystąpić do szkolenia na to uprawnienie należy spełniać wymagania:
- posiadać uprawnienie podstawowe PG, PPG lub PPGG oraz min 50 godzin nalotu
- posiadac wykupione obezpieczenie OC z rozszerzeniem na loty z pasażerami
- posiadać badania lotniczo-lekarskie, w osobnej wiadomości chętnym podamy jak je zdobyc w Trójmieście

Co jest zawarte w szkolni TANDEM

Szkolenie to 4 godziny teorii, 4 godziny praktyk naziemnych (starty klasykiem i alpejką, przygotowanie sprzetu i pasazera itp) oraz 10 lotów tandemowych, podczas których przetrenujemy wiele różnych sytuacji jakie moga sie zdarzyć podczas lotu tandemem.

Koszt szkolenia

Szkolenie kosztuje 1100zł na własnym sprzecie lub 1400zł na naszym sprzęcie. Sprzet własny musi posiadać ważna karte paralotni oraz spadochronu zapasowego.
GDZIE?
Szkolenie odbywa się w Borsku. Trwa na ogół 2-3 dni.
Szkolenie prowadzić będą instruktorzy o nalocie w lotach tandemowych liczonym w tysiącach godzin.
Po szkoleniu pilot otrzymuje komplet dokumentów do przystąpienia do egzaminu państwowego.
JAK ZACZĄĆ? JAK SIE ZAPISAĆ?
Rezerwacja miejsca polega na wpłaceniu zaliczki za kurs w wysokości 300zł. Wpłaty można dokonać klikając (tutaj) a po wpłacie napisz do nas maila lub zadzwoń podając jaki termin wybrałeś. To gwarancja, że miejsce w wybranym przez Ciebie terminie jest Twoje :)
Jeśli potrzebujesz noclegu dla siebie i swojej rodziny to chętnie pomożemy w miarę możliwości. Borsk i okolice zapewniają dużą bazę noclegową, to bardzo aktywny turystycznie region, więc każdy znajdzie coś dla siebie.
CO ROKU NA WIOSNE I JESIEŃ ORGANIZUJEMY KILKA WYJAZDÓW III ETAPU

CO roku itp tip

MOTOPARALOTNIE
SZKOLENIE PPG I PPGG
SZKOLENIA DLA PILOTÓW MOTOPARALOTNI ORAZ NA TRAJKI
SZKOLENIE PPG (MOTOPARALOTNIA)

Realizujemy szkolenia do uzyskania ŚK Pilota motoparalotni PPG. Szkolenie to wymaga wg programu ULC zrobienie minium I etapu szkolenia PG a drugi etap może odbywać sie jako nauka do uprawnień PPG.

Szkolenie prowadzimy w Borsku, Inowrocławiu oraz niedaleko Rumi w Mrzezinie

II etap, silnikowy, prowadzimy na sprzęcie ucznia. Możliwośc na sprzęcie szkoły przeprowadzenia II etapu tylko w Inowrocławiu

SZKOLENIE PPGG (WÓZKI, PARAPLAN I TRAJKI)

Jak przy szkoleniu ppg także tutaj I etap to szkolenie pilota pg (bez silnika) a dopiero II etap zostaje przeprowadzony z wykorzystaniem sprzętu silnikowego

II etap, silnikowy, prowadzimy na sprzęcie ucznia. Możliwośc na sprzęcie szkoły przeprowadzenia II etapu tylko w Inowrocławiu

TOP